Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2014 Events * Pesta Candat Sotong Antarabangsa Terengganu, 11-16 Mei* Kapas - Marang International Swimathon 19-20 April * Festival Kenyir 29 April-29 Mei * Redang-Perhentian Fiesta 30 Mei-22 Jun * Kenyir Bird & Nature Quest 20 - 21 Jun * Pertandingan Pelita Raya 21 Julai * Terengganu International Islamic Arts Festival 15-17 Sept * Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 27 Sept * Sultan Mizan Cup Oct *Karnival Pertandingan Memancing Antarabangsa GP Joran BH 10-11 Okt * Terengganu International Powerboat Championship 6-8 Nov * Boat On The Road Grand Slam Cartopper Challenge Tasik Kenyir 14-16 Nov * Festival Batik Songket & Kraf Terenganu 19-23 Nov * Terengganu International Rainforest Challenge 28 Nov-8 Dis * Monsoon Cup Terengganu Dis * http://tourism.terengganu.gov.my/

Friday, July 30, 2010

Panorama Indah Di Balik Bukit KT

Keunikan 38 – Kenali Balik Bukit Waterfront
Balik Bukit Waterfront atau Taman Rekreasi Balik Bukit terletak di Jalan Hiliran Kuala Terengganu.  Hotel Felda Residence Kuala Terengganu terletak bersebelahan dengan taman ini dan dihujungnya menghala ke pusat bandar tersergam indah Hotel Seri Malaysia Kuala Terengganu.  
Kedudukannya yang strategik menjadikan Balik Bukit Waterfront ini di antara lokasi sesuai untuk istirehat dan bersantai.  Nilainya bertambah dengan taman dan pelbagai kemudahan seperti taman permainan kanak-kanak, gerai makanan, pondok rehat dan kawasan lapang untuk berjoging atau bersenam. 
Dari taman ini pengunjung boleh menyaksikan panorama indah Jambatan Sultan Mahmud, Pulau Duyong, Seberang Takir dan muara Sungai Terengganu.
Pembinaan menara Jam Besar di taman ini menggamit memori dan kerinduan kepada Menara Jam Besar Kedai Payang yang telah dirobohkan.  Walaupun senibinanya tidak sama seperti yang lama namun menara jam di taman ini amat cantik dan senibinanya diberi sentuhan yang lebih moden.
Anda boleh menyaksikan sendiri keindahan Balik Bukit Waterfront ini dengan  berkunjung ke Kuala Terengganu.  Bila lagi nak cuti-cuti ke terengganu?
Lokasi
Balik Bukit, Jalan Hiliran lebih kurang 1 km daripada pusat pentadbiran Kuala Terengganu iaitu Wisma Darul Iman.
Penginapan
Terdapat banyak tempat untuk menginap disekitar taman ini seperti Hotel Felda Residence Kuala Terengganu, Hotel Seri Malaysia Kuala Terengganu, Hotel Kenangan, Motel Desa, Hotel YT Midtown dan sebagainya.
Pengangkutan
Oleh kerana taman ini terletak dalam bandar Kuala Terengganu, jadi tidak susah untuk datang ke sini. Teksi, bas dan beca mudah didapati disekitar Kuala Terengganu atau anda boleh berkereta sendiri.



0 comments:

Post a Comment

TO ALL VISITORS! THANK YOU! TERIMA KASIH!THANK YOU! TERIMA KASIH! PLEASE, COME AGAIN!!!
Back to TOP